Na 11 maanden in Adelaide met zijn tweetjes......... nu met zijn drietjes!!!

Eutrice

XPdite Sponsor
Hallo,


YES YESSS Richard zijn werkervaring is goedgekeurd door de TRA  :dancing:

Nu moeten we gesponserd worden door een staat, maar het buro zegt nu dus dat we ipv. Victoria beter kunnen kiezen voor South Australia. Omdat we dan zeker een visa kunnen krijgen en voor  Victoria is dat nog niet helemaal zeker.  :x.

We zijn nu alleen al een jaar bezig met Victoria en we hebben geen idee hoe South Australia is.

Kan iemand ons helpen??
We willen graag weten wat het verschil is tussen de twee ( ik lees hier wel veel maar wat zijn de voor en nadelen van de twee??  :angeldevil:

Heeft iemand ervaring?? (Wij zijn namelijk nog nooit in Oz geweest :oops:)
Richard is timmerman. En we moeten in iedergeval in een 'designated area' gaan wonen.
Is er genoeg werk? We weten dat dat in Victoria (bijna) geen probleem is.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen we moeten namelijk heel snel beslissen :- :?

Alvast bedankt!

Liefs Eutrice






[glow=red,2,300][/glow]
 
:up: Gefeliciteerd!  Dit heb je alvast.

Ik zou als ik jou was geen probleem hebben met naar SA te moeten gaan.  Adelaide is een prachtige stad met veel parken en mooie stranden.  Ook de heuvels zijn prachtig met vele mooie plaatsen,  Barossa Valley (als je een wijntje lust).  Ik ben opgegroeid in SA en na vele jaren, twee jaar geleden weer teruggeweest en ik vindt het erg vooruit gegaan. Veel moderner geworden.

Victoria is ook prachtig met zijn mooie kust en regenwouden maar als je meer zekerheid hebt in SA, dan zou ik daarvoor gaan maar dat is persoonlijk.  Je kan altijd (geloof ik na twee jaar) naar Victoria gaan.

Veel sterkte met jullie beslissing!
 
Als je een beetje een beeld wilt krijgen van Adelaide kun je misschien ook het dagboek van Ron Breumelhof lezen en zijn gezin. Hij is er in 2000 naartoe gegaan met vrouw en kinderen en ze hebben van het eerste half jaar een dagboek bijgehouden. Wie weet heb je er wat aan.
Als je hier zoekt op Rob Breumelhof kom je er vast wel.
Succes!!  :sunny:
 
Je kon toch ook zo'n infopakket aanvragen over Adelaide? Misschien is dat iets voor jullie, zal nog even bij de 'search' zoeken.http://www.southaustralia.biz/move/register.htm

Dit zou hem moeten zijn.

Groetjes Miranda
 
Het voordeel van Adelaide: Alles is goedkoper in Adelaide en het is een "10 minuten stad", 10 minuten naar het starnd, 10 minuten naar de hills, 10 minuten naar het centrum enz.
Voordeel van South Australia: Het is er rustiger, er is minder tourisme. Dit omdat er niet zoiets is zoals The Great Ocean road, Penquin parade (Victoria). Sydney met zijn Opera House, Harbour bridge, Blue Mountains (NSW). Queensland met het Great Barrier Reef en the Northern Territory met Ayers Rock en Kakadu N.P.. South Australia is fantastisch hoor, ga maar eens naar de Flinders Ranges of Kangaroo Island. Dat zijn echt mooie gebeiden maar er komen geen massa's toeristen op af.

Ha, mijn 100e post!
 
Hallo,

Alvast bedankt voor jullie reactie's. :)

We moeten binnen afzienbare tijd zeggen voor welke staat we gaan kiezen dus ik heb geen twee weken meer om dat pakket van Adelaide aan te vragen (we mogen ook niet in de 'grote' stad wonen).
We willen weten of er genoeg werkgelegenheid is in de rest van SouthAustralia (Adelaide helaas niet) ?
En wat de voor en nadelen zijn qua wonen en klimaat (als timmerman sta je negen van de tien keer buiten te werken en als het dan zo bloedheet is is dat geen pretje :-()?

Kan iemand een reden geven waarom ik bijvoorbeeld absoluut voor South Australia zou moeten kiezen of Victoria?
Ik ben erg nieuwschierig naar jullie reactie's.

Liefs Eutrice
 
Hallo Eutrice,

Werkgelegenheid voor een timmerman ??????
Ze komen er bosjes tekort !!!!

Hier hoef je je dus ECHT geen zorgen om te maken !!!!

Waarom denk jij dat je niet in Adelaide zelf kunt wonen?

Wat het klimaat betreft is het wel belangrijk om te weten dat de luchtvochtigheid in SA vrijwel altijd erg laag is. Hierdoor heb in SA minder last van de hitte. Ik heb liever 38 graden in SA dan 28 graden in QLD.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
gdaym8,

Als je als timmerman negen van de tien keer buiten staat te werken, in Adelaide, wat precies onder dat ozongat ligt...... nou...  om niet te veranderen in black toast moet je dan altijd je shirtje aanhouden en continu insmeren.... ik zou gevarengeld in rekening brengen. ;-) 

Zoals ik toevallig gisteren al schreef in ander forum, ik had het idee dat er veel vraag is naar timmerlui in NSW, zeg maar tussen de 1 en 4 uur rijden noord van Sydney. Al die rijke stinkerds uit Sydney willen allemaal 2e huisje in die buurt hebben, bij de grote meren e.d..  Kreeg het idee dat timmerlieden het daar best goed hadden!



hummin
 
HALLLO,

Dank jullie wel voor jullie reacties! :)

We gaan voor Victoria!!!! :cool:
Als dit niet lukt kunnen we (zonder extra te betalen :up:) alsnog proberen voor een state sponsorship van South-Australia te gaan  :-D.

We denken idd daad het voor Rich te heet is om als timmerman te werken in South Australia vandaar dat we voor 'het iets koelere :p' Victoria willen gaan.

Nu moeten we dus formulieren invullen voor de State sponsorship voor Victoria en hopelijk willen ze ons hebben :|.

We mogen zoiezo al niet  (en dat willen we ook niet) in een grote stad wonen, omdat we op een regional state sponsored visa gaan. Dat betekent dus dat we in regional Victoria moeten wonen en werken.

Jullie horen nog wel hoe dit verder gaat.
Liefs Eutrice
 
Hallo Eutrice,

Het is in Victoria inderdaad over het algemaan koeler, maar dan moet je wel aan de kust blijven. Plaatsen als Warrnambool zijn hier een goed voorbeeld van.

Overigens zou in in South Australia ook in Adelaide mogen wonen, want voor SA geldt dat je met een STNI visum overal mag wonen waar je wilt. Adelaide is trouwens een heel uitgestrekte stad en kun je qua vorm en oppervlakte vergelijken met de driehoek Amsterdam - Haarlem - Hoek van Holland.

Veel plezier in Victoria!

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoiii,

Zo hee das lang geleden dat ik hier iets schreef :oops:  :blush: ondertussen een hele boel veranderd.

Zal even een update geven :lol: :computer:

We hebben uiteindelijk ongeveer vijf maanden :x gewacht op de sponsoring van Victoria en we zijn afgewezen.
Waarschijnlijk omdat Victoria al genoeg timmerlieden heeft.
We zijn verder gegaan voor een sponsoring van Zuid-Australie (dat was onze tweede keus en we denken nu dat we dat beter meteen hadden kunnen doen i.v.m. werk en goedkoper wonen enz) ennn...........die hadden we dus met zes weken binnen :up:. Het kan wel snel :lol:

Daarna gingen alle vezamelde papieren naar de (toen nog) DIMIA om dus 'geassesed' te worden. We kregen de begindatum van 27 Maart '06 en daarna begon weer het lange wachten :? :? :?................
Ondertussen onszelf maar nuttig gemaakt door allerlei spullen via marktplaats en speurders te verkopen en ik moet zeggen dat dat best goed gaat. We zijn al een hoop spullen kwijt.
Ook hebben we in huis alles afgemaakt zodat we nu 'rustig' met andere dingen bezig kunnen gaan.

Dan eindelijk begin september de 'verlossende' :cheer: e-mail dat we de medische keuring en vog mogen gaan doen :-D
Daar zijn we nu dus druk mee bezig. Het eerste gedeelte van de medische keuring hebben we morgen in Amsterdam en over twee weken hebben we de medische keuring zelf bij dr. de Boer in Amsterdam.
Hopelijk gaat alles goed, moet wel we zijn allebei gezond alhoewel ze wel veel van je vragen. Ik moest wel lachen om de vraag of ik ooit rugpijn of iets dergelijks heb gehad :-o , tuurlijk wie niet????? Ze vragen je het hemd van je lijf hihihi letterlijk :wink:
Het bewijs omtrent goed gedrag is lastiger dan we dachten. Twee jaar terug konden we het zo ophalen bij de gemeente. Tegenwoordig willen ze een stempel en handtekening van diegene die het wil hebben van je. Dus de DIMA of het bureau waar wij mee werken.
Het bureau vroeg er een maand geleden al om en sinsdien hebben we nog niets. We hebben de papieren waar een handtekeing op moest naar hun toe gestuurd, maar tot op heden hebben hun niets ontvangen :-(.
Dus we hebben geprobeerd het te scannen maar om de een of andere reden wil dit niet lukken, Computer's en ik gaan niet samen :bangcomputer:.
Ik had de gemeente gebeld was geen probleem........bleek de volgende dag wel een probleem :x lekker dan.
Nu schrijft het bureau maar een briefje dat ze het willen hebben met handtekening enz.
Hopelijk hebben we het  :lookatit: snel binnen dan kunnen we eindelijk de vog's aanvragen en dan duurt het nog een maand voordat we de vog's zelf binnen hebben pfff. 'Geduld is een schone zaak', 'Lang wachten wordt beloond' enz. enz. hoop dat ze kloppen die gezegde's  :lol: hihihi.

Ik laat  wel even weten hoe alles verder gaat (en niet volgend jaar pas hihi).

Liefs Eutrice
 
Hoii,

Gister het eerste gedeelte van de medicals gehad. Bloed prikken en x-ray's.
Ging allemaal wel goed alleen van Richard moest er nog een foto gemaakt worden :-o??
We dachten dat er iets mis was dus ik schoot wel ff in de stress :oops:
Ze zeiden dat er iets bij het hart zat en dat ze even een tweede foto moesten maken :-(
Uiteindelijk na de tweede foto hoorden we dus dat het een 'vetbultje' bij het hart was en dat het verder geen probleem was, pffff :lol:. Dat was wel ff schrikken. Maar toch we hebben er allebei nog nooit van gehoord (iemand met medisch achtergrond die ons gerust kan stellen?).
Ik ga binnen kort wel even navragen bij mijn huisarts moet er toch nog heen voor alle datums van verschillende operaties en dergelijke.
Voor de visa is het in iedergeval geen probleem :up:.
Het bloed prikken is weer duurder voor iemand die een tattoo heeft dus Rich moest meer betalen :blink:. Al met al waren we dus alleen hiervoor  205,- Euri kwijt en over anderhalve week als we de rest van de keuring hebben nog eens 220,- Euro. Ach ja je moet er wat voor over hebben :-D. Dit is wel het 'laatste' voor de visa en hopelijk hebben we dan over een x aantal weken het felbegeerde stickertje hihihi.

De papieren voor de vog zijn ook EINDELIJK in Australie aangekomen gister en we kregen meteen van het bureau de papieren gescand met handtekening en stempel + een begeleidende brief met handtekening en stempel terug(voor het geval dat, je weet nooit bij die gemeentes :?). Okee dann, vandaag dus meteen aanvragen. We hopen dat het z.s.m binnen is dan kan de hele bubs opgestuurd worden :).

Dat was het weer voor vandaag ik ga snel naar de gemeente voor de vog's :later:

Liefs Eutrice
 
Wat lekker dat alles nu eindelijk begint te lopen. Het gaat nu toch wel opschieten als ik dat zo lees! Hopelijk duurt het laatse restje  afwachten niet lang meer. Hebben jullie inmiddels al een planning wanneer je gaat vertrekken?
Groetjes en succes!
Francine
 
Suc6 met het verder wachten.
Maar zoals je zelf al aangeeft: het einde is in zicht.
Als je eenmaal hier zit denk je niet meer aan al dat geregel om alles voor elkaar te krijgen.

Groeten, Wilco
 
@ Hoi Francine,

Nee we hebben nog geen datum van wanneer we vertrekken we moeten zelfs het huis nog te koop gaan zetten :?!
Dit willen we aankomende maand wel gaan doen als we zeker weten dat de medicals goed zijn.
We hebben nog een jaar de tijd vanaf het moment dat we de medicals en vog gedaan hebben en we hopen dat dat genoeg is om het huis enz te verkopen.

@ Wilco, ik denk inderdaad dat als we het visa hebben dat we al dat geregel snel vergeten zijn, maar dan kunnen we met het geregel in Australie zelf beginnen :)

Liefs Eutrice
 
Hoii,

We hebben de 2 verklaringen omtrent ons gedrag  AL binnen :up: :up: hihihi zou eigenlijk vier weken duren!
Ik heb ze vorige week donderdag aangevraagd en ik heb er met spoed bij laten zetten, omdat we al een maand waren verloren met die handtekening :x.
Richard had hem met drie dagen  :-o al binnen en ik kreeg hem gister :cheer: okee dann!

Nu kan alles aankomende maandag nadat we bij de paneldokter geweest zijn al op de post :happycheer:

Ik ben benieuwd hoe snel dit gaat!
Misschien hebben we volgende maand onze grant letter :lol: :lol:

Ik zal van de week even laten weten hoe het bij de dokter is gegaan.

Liefs Eutrice
 
Hoiii,

Vandaag het laatste gedeelte van de medische keuring gehad :up: :up:
Was echt een eitje :lol: na twintig minuten stonden we weer buiten :p met de 'goedgekeurde' papieren.
We hebben alles nu verstuurd en nu is het weer afwachten :roll:
Hopelijk gaat het allemaal goed komen :-o

Liefs Eutrice
 
Back
Top