brief van kinderbijslag

lizzyhas

XPdite Sponsor
Ik kreeg een brief van de instantie die kinderbijslag verstrekt in Nederland.

Er stond in dat als ik tijdelijk in Australie was dat ik dan nog recht kon hebben op de toelage.

Maar dan moest ik wel even aantonen in een brief van Centrelink  dat ik hier niks krijg.

eitje dacht ik, staat in koeienletters op de site,per slot.

Ik mailen, naar centrelink

Nee ik moet ernaar toe zeiden ze.

Ik naar Sutherland.

Nee, we geven geen informatie aan u rechtstreeks , we hebben een verdrag met Nederland,. zij moeten de info aan ons opvragen.
Maar ik zeg u alvast, tijdelijk residents krijgen niks, (duh weet ik ook wel)

Ik mail met SVB.

nee u moet bellen.

Ik bel naar Nederland, direct nummer vd vrouw.

Nee ze is er niet, kan ze u vanmiddag terug bellen??

nee dan slaap ik.

Stil aan de andere kant.

Ik woon in Australie.

o., maar kan zij u dan na 13.00 terugbellen.

Nee , nogmaals, in Australie slapen mensen dan, Australie ligt niet bij Arnhem.

(zucht)

O  dan gaat ze u mailen!

wel godverrrrrrr &*^^&%(&^%^%

zij wel he!!!!!!!

Nou ze heeft gemaild en daarna nooit meer wat van gehoord.

lang verhaal kort:

Wie van jullie met een 457 visum  krijgt nog kinderbijslag???? :p hehe.
 
Haha wat kunnen sommige mensen toch dom zijn he.. Moeilijk te begrijpen dat er ook andere tijdzones bestaan op de wereld  :| :?    :grin:
 
Nou probeer het mailen eens via de SVB site. Heb ik ook gedaan had weer andere problemen betreffende kinderbijslag. Maar ik heb daar alles in uitgelegt en al mijn gegevens neergezet en kreeg netjes een mail terug en een brief en dat was helaas niet het juiste antwoord maar na de 2e poging met een nog uitgebreidere uitleg was het opgelost :-( . Tja helaas werkt het niet zo snel daar.
Succes
Moon
 
Nou probeer het mailen eens via de SVB site. Heb ik ook gedaan had weer andere problemen betreffende kinderbijslag. Maar ik heb daar alles in uitgelegt en al mijn gegevens neergezet en kreeg netjes een mail terug en een brief en dat was helaas niet het juiste antwoord maar na de 2e poging met een nog uitgebreidere uitleg was het opgelost :-( . Tja helaas werkt het niet zo snel daar.
Succes
Moon


en....krijg je nog wat????
that's the question!!
ben heel benieuwd.
 
Het is het proberen waard toch? Gaat om de centen en neem aan dat je die wel wilt hebben :lol:
Tja die ambtenarij pfff wij hebben nu problemen met de Nederlandse belasting en die kan je helemaaaal niet via de email bereiken :angry:
 
Als je een 457 visum heb ben je tenslotte een tijdelijke inwoner met de intentie om na 4 jaar terug te keren.Gesponsord voelen we ons allerminst, eerder kaalgeplukt. Een beetje kinderbijslag zou al een hoop goedmaken, en dan wel met terugwerkende kracht graag.

Lizzy, ik hoop dat het je lukt dan geldt dat ook voor ons. :up:

Marga
 
Hee Marga, bedankt voor je mailtje over het bericht in de krant vd kinderbijslag.

daarin staat dat elke Nederlander buiten de EU er nog steeds recht op heeft.

dat de bedragen anders kunnen uitvallen maar het recht blijft overeind.

Ook moet het zo zijn dat je in je nieuwe land geen recht hebt, nou dat is niet zo moeilijk in Australie als 457 klant.

Alleen het bewijs daarvan wat Nederland vraagt weer wel, en dat antwoord laat lang op zich wachten.
heb Nederland dus maar even een lesje Aussie onderhandeling gemaild en gezegd dat ze elke keer opnieuw contact moeten opnemen omdat ze hier echt je bedje niet gaan opmaken.

Die mevrouw in Nederland zit namelijk te wachten op bericht uit Australie, hoe lang wil je dat het duurt!!!!!!!

En ja ik wil het met terugkerende kracht, tss
 
Back
Top