Stopover met kind van 1 of niet?

remieo

XPdite Sponsor
De titel zegt het eigenlijk al ;) We willen eind juli naar Adelaide om niet meer terug te komen maar zitten te dubben over de vluchten. We hebben een kindje van, in juli, anderhalf en vragen ons af wat de slimste manier is. Hij reist bij ons op schoot, dan hoeft hij nog niet betalen, dat scheelt nogal.

De opties zijn nu:
- via KL met een stop van 7 uur en dan meteen door naar Adelaide
- via Singapore en een stopover van 2 dagen doen

Heeft hier iemand ervaring mee of tips over?
 
De titel zegt het eigenlijk al ;) We willen eind juli naar Adelaide om niet meer terug te komen maar zitten te dubben over de vluchten. We hebben een kindje van, in juli, anderhalf en vragen ons af wat de slimste manier is. Hij reist bij ons op schoot, dan hoeft hij nog niet betalen, dat scheelt nogal.

De opties zijn nu:
- via KL met een stop van 7 uur en dan meteen door naar Adelaide
- via Singapore en een stopover van 2 dagen doen

Heeft hier iemand ervaring mee of tips over?
Ik heb zelf SYD-MEL-DXB-LHR en OSL-LHR-DXB-MEL-SYD zonder stopover gevlogen toen mijn dochter nog onder 2 jaar was. Dat ging prima, maar dat was een korte overstaptijd en normale vakantiebagage (en upgrades). In jullie geval, de overstaptijd is best lang en dan moet je gaan nadenken hoe je die tijd doorkomt met een kind dat wel of niet zal slapen gedurende die tijd. Maar met z'n tweeen kun je wellicht coordineren wie waar de slaap pakt. Ik denk dat het vooral aankomt op de keuze wat je in Singapore wilt gaan doen en of het praktisch is om de bagage in Singapore te moeten verhandelen terwijl je zo'n jong kind (met kinderwagen?) bij je hebt.
 
Misschien kan een kind van 1 nog wel in de babyzit. Je zit dan bij een schot, waar een soort commode uitklapt. Met wat geluk slaapt je kind het grootste deel van de vlucht. Ik zou geen stopover doen.
 
Ik zou geen stopover doen, maar ik vind de overstaptijd ook wel erg lang. Wij gingen destijds ook via KL en hadden een (perfecte) overstaptijd van 3 uur. Is dat geen mogelijkheid?
 
Wij zijn pas geleden met onze dochter van 1,5 naar via Singapore naar Brisbane gevlogen. Overstap van 3,5 uur in Singapore en gelijk weer door. Wij hadden wel een eigen stoel voor haar want je zit toch 21 uur in het vliegtuig en met 12 kilo op schoot is dat niet echt comfortabel weet ik van een trip Noorwegen afgelopen zomer. Het hangt er een beetje vanaf hoe groot/zwaar jullie zoon is. Als hij klein is past ie misschien nog wel in de wieg, moet je even checken bij de airline. Met turbulentie moet hij daar uit en op schoot, op een eigen stoel kan ie gewoon blijven zitten/slapen. Stopover zou ik gezien de bagage die je meesleept niet doen, wij hadden 3 grote koffers, 3 handbagage (voordeel van eigen stoel) en een kinderwagen.
 
Onze dochter was 4 maanden oud toen we hier de eerste keer kwamen. Een tussen stop van 16 uur, dus een hotel wat ons heerlijk is bevallen.
Wij lekker een douch en onze dochter een bad en daarna 6 uur liggen pitten. Lekker een happie gegeten en vervolgens de reis voort gezet.
Een jaar later weer naar Aussie gegaan maar dan met een tussenstop van 3 uur. Was ook wel goed te doen, maar vond het fijner reizen hoe we dat jaar daar voor zijn gegaan met een overnachting.
 
5 uur overstap die wij hadden was dramatisch en dat zonder kind. Te kort om iets te huren om te slapen. Te lang om rond te dolen op het vliegveld. Ik zou of 8-12 uur overstap nemen of 2.
 
  • Like
Reactions: M5
Met Emirates via Dubai...1.5 uur overstaptijd. Lekker vlot!
Naar Adelaide? Of naar Sydney?

Singapore Airlines is (naar Sydney) ook zoiets. Loop de ene gate uit en de andere weer in. Voor Adelaide weet ik het even niet meer uit mijn hoofd...
 
Wij hadden (wel voor vakantie) een stopover van 3 uur. Dat was goed te doen en we hoefden geen bagage te verslepen.
En zo'n wieg aan de muur, zeker een aanrader. Je hebt dan meer beenruimte :up:
En we lieten dat ding van de muur toen ze wakker was en lieten het pas ophangen als onze dochter moe werd.
Hierdoor had ze ruimte om te spelen/scharrelen en wij om normaal te zitten.

Maar ik zou gaan voor de 12u. Even een dutje in een hotel en wat 'gewoon' eten.

Toevallig hadden we het gisteravond over 'als we ooit het visum hebben' dat we dan ook een langere reis met hotel stopover zouden doen (met 3 Kids) om de ticket kosten te drukken. (al hebben we nog niet nagedacht over bagage verslepen :eek:)

7 uur ronddwalen met een klein kind is niet fijn. Grote kans dat ze wakker is. (vliegtuig slaapt fijner met dat gedreun van de motoren) en jullie kapot moeo_O

Succes met jullie keuze!
 
Heb je een lange overstaptijd, dan kun je ook de mogelijkheid voor een airport hotel overwegen.
Vaak zijn er hotelkamers op airports waar je voor een paar uur een kamer kunt huren. Geen gezeul met koffers, wel even lekker ontspannen.
 
Met Emirates via Dubai...1.5 uur overstaptijd. Lekker vlot!
Zo doen wij dat meestal ook. Dan moet het vliegtuig van Amsterdam naar Dubai alleen geen vertraging hebben. Wij hebben eens in volle vaart het vliegveld over moeten rennen, begeleid door een steward, om het aansluitende vliegtuig te halen. Binnen twintig minuten zaten we alweer in het volgende vliegtuig voor het tweede stuk.
 
Yep. Het was echt een hele snelle actie. Maar voor de koffers hadden ze meer tijd aangezien ze daarmee al begonnen terwijl we nog in het vliegtuig zaten en het duurt natuurlijk ook even voordat een vliegtuig (A380) leeg is. Ik reken vanaf het moment dat we uit het vliegtuig kwamen totdat we in het volgende vliegtuig stapten.
 
Heb geen ervaring met reizen met kinderen, maar de vorige keer via Singapore gevlogen en op de terugreis naar Australie bewust voor een langere overstaptijd gekozen (nl 17-18 uur). Had een hotelkamer geregeld en me lekker 2x gedoucht :) en goed kunnen slapen. Plus inderdaad een goede maaltijd, benen kunnen strekken en vrijwel geen last van jetlag bij thuiskomst.
Zelf vind ik een overstaptijd van 2,5 uur het minimum. Want je zit al zo lang. 6-7 uur is weer te lang, want het is te kort om een kamer te boeken en te lang om rond te sjouwen of ergens te zitten.
Singapore zelf ben ik niet ingeweest, maar wellicht een optie voor dit jaar.
 
Geen zorgen over maken. In het vliegtuig de bulkhead seats met bassinet proberen te boeken. Mijn vrouw en zoontje zijn met z'n tweetjes naar Oz gevlogen toen hij 4 maanden was, fluitje van een cent.

Tijdens de stopover zou ik wel een hotelletje nemen denk ik.
 
Back
Top