samenlevingscontract?

marymary

XPdite Sponsor
Nu weet ik dat je voor een spousevisum een jaar moet samenwonen. Maar moet je dat aantonen met een samenlevingscontract?, daar las ik iets over. Of is inschrijving van de gemeente en gezamelijke rekening etc. voldoende?

mary
 
Inschrijving in de gemeente en zo , gezamelijke rekeningen, .... is voldoende! Wij woonden ook samen ma hadden géén contract hoor!


Sara
 
Precies wat Sara zegt. :up:

Inschrijving op het zelde adres + gezamelijke post & gezamelijke bankrekening, dan kom je een heel eind. :up:

gr.Koen  :cool:
 
oke, bedankt, dat dacht ik al, maar las ergens iets over een contract, schrok al.
We overwegen om voor mijn partner eerst een whv aan te vragen. En vragen we in Australie een spouse visum aan, we zijn namelijk net aan een jaar met elkaar en de eertse paar maanden kunnen we alleen aantonen door verklaringen van anderen.
 
Mijn oom Tim is de afgelopen paar jaar steeds voor 6 maanden bij zijn australische vriendin gewoond. Hij heeft zich ingeschreven ter plaatse bij de belastindienst (heeft een belastinnummer), en is dus niet 12 maanden achter elkaar bij haar geweest. Ze hebben wel een gemeeschappelijke australische bankrekening, dus we nemen aan dat dat voldoet..
 
Staat er een bepaalde tijd op dat samenwonen?

Ik heb namelijk 3 jaar samengewoond met mijn vriend, wel gezamelijke rekening, telefoon, post. Niet op hetzelfde adres ingeschreven geweest om wille van belastingtechnische redenen. :|

Nu woont mijn vriend voor zijn werk al ruim een jaar in het buitenland.
Is dit een probleem?

Groetjes  :fish:
 
Het beste is om "even" naar de onderstaande link te gaan en daar een en ander na te lezen:
http://www.immigration.gov.au/migration/family/partners/index.htm

Een "knipsel" na wat zoeken door mij op de Immigration website (en ik neem even aan dat je "defacto" wilt gebruiken):
A de facto relationship is one where the couple have a mutual commitment to a shared life as husband and wife to the exclusion of all others even though they are not formally married, the relationship between them is genuine and continuing, and they live together, or do not live separately and apart on a permanent basis.

In assessing a de facto spouse or interdependent relationship, the department normally looks at evidence of such things as living together full-time, sharing important financial and social commitments, setting up a household separately from other people. Note: Periods of 'dating' would not generally be considered to count towards the 12-month relationship requirement.


Ik ben zelf op "de facto" basis naar Australie gekomen. Het was aardig wat gedoe om de mensen van Dimia te laten geloven dat we elkaar al zo en zo lang kenden, dat we een relatie hadden etc etc. We moesten fotos (met datum) overhandigen, brieven en postkaarten (met stempel als bewijs van datum en dat mocht dan ook van familie uit Nederland naar ons beiden gestuurd zijn), emails etc etc etc kunnen overleggen. Daarnaast natuurlijk ook bewijs dat we samenwoonden (rekeningen, bankafschriften etc) en een aantal Statutory Declarations geschreven door anderen die ons beiden kenden.

Alles wat je nodig kunt hebben kun je vinden op de website hierboven.

Ohh ja, alles wat je gebruikt netjes bewaren EN als je dan je Temporary Visum hebt continue meer bewijs blijven vergaren, want als de twee jaar om zijn en je wilt een Permanent Visum hebben moet je wederom bewijzen dat je nog steeds een relatie met elkaar hebt (dus begint het hele gedoe weer opnieuw). Maar goed, daarna krijg je een prachtige sticker in je paspoort en is het ergste dan ookwel achter de rug.


Paul
 
Back
Top