Paspoort verlengen info

Elly Spillekom

New Member
Ik had een gesprek met adeptly consul general Meike de Jong
V.w.b. de rolverdeling en communicatielijnen voor paspoortaanvragen via VFS geldt in grote lijnen het volgende:

- Voor algemene vragen over de paspoortprocedure, vereiste documenten, nationaliteitswet- en regelgeving, kan men kijken op nederlandwereldwijd.nl/netherlandsworldwide.nl en bij vragen contact
opnemen met het 24/7 consulair contact center van Nederlandwereldwijd (in Nederland) via telefoonnummer 02 8305 6800 (cost of a local call). Zij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
via telefoon, WhatsApp, Contact form, Twitter and Facebook.
Stappenplan:
  • Ga naar de website: Renewing your Dutch passport or ID card, or applying for one if you live in Australia | Netherlands Worldwide
  • Volg het stappenplan ter voorbereiding op de aanvraag (gepersonaliseerde checklist, aanvraagformulier, verzamelen juiste documenten etc).
  • Onder stap 2 staat dat men desgewenst een afspraak kan maken bij VFS Global in Perth of Melbourne met een link naar de VFS website en afsprakensysteem – ook staat daar een e-mailadres vermeld.
    Dat e-mailadres van VFS is uitsluitend bedoeld voor afspraakassistentie – binnen 48 uur krijgt men (op werkdagen) antwoord. Voor alle overige vragen zal VFS doorverwijzen naar Nederlandwereldwijd.
  • Zodra men een aanvraag bij VFS indient ontvangen aanvragers bijgevoegde information sheet ter verduidelijking van het proces en waar ze bij verdere vragen terecht kunnen gedurende de aanvraag.
 
Ik had een gesprek met adeptly consul general Meike de Jong
V.w.b. de rolverdeling en communicatielijnen voor paspoortaanvragen via VFS geldt in grote lijnen het volgende:

- Voor algemene vragen over de paspoortprocedure, vereiste documenten, nationaliteitswet- en regelgeving, kan men kijken op nederlandwereldwijd.nl/netherlandsworldwide.nl en bij vragen contact
opnemen met het 24/7 consulair contact center van Nederlandwereldwijd (in Nederland) via telefoonnummer 02 8305 6800 (cost of a local call). Zij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
via telefoon, WhatsApp, Contact form, Twitter and Facebook.
Stappenplan:
  • Ga naar de website: Renewing your Dutch passport or ID card, or applying for one if you live in Australia | Netherlands Worldwide
  • Volg het stappenplan ter voorbereiding op de aanvraag (gepersonaliseerde checklist, aanvraagformulier, verzamelen juiste documenten etc).
  • Onder stap 2 staat dat men desgewenst een afspraak kan maken bij VFS Global in Perth of Melbourne met een link naar de VFS website en afsprakensysteem – ook staat daar een e-mailadres vermeld.
    Dat e-mailadres van VFS is uitsluitend bedoeld voor afspraakassistentie – binnen 48 uur krijgt men (op werkdagen) antwoord. Voor alle overige vragen zal VFS doorverwijzen naar Nederlandwereldwijd.
  • Zodra men een aanvraag bij VFS indient ontvangen aanvragers bijgevoegde information sheet ter verduidelijking van het proces en waar ze bij verdere vragen terecht kunnen gedurende de aanvraag.
Ah zijn die boeven van VFS nog steeds degenen die de paspoort vernieuwingen doen? Tip voor diegenen in Perth, vergeet de website en email ze direct. Dit is de beschikbaarheid volgens hun website:

NIKS. Nada, noppes. En dan email je en hebben ze ineens wel plek.
 
Ik had een gesprek met adeptly consul general Meike de Jong
V.w.b. de rolverdeling en communicatielijnen voor paspoortaanvragen via VFS geldt in grote lijnen het volgende:

- Voor algemene vragen over de paspoortprocedure, vereiste documenten, nationaliteitswet- en regelgeving, kan men kijken op nederlandwereldwijd.nl/netherlandsworldwide.nl en bij vragen contact
opnemen met het 24/7 consulair contact center van Nederlandwereldwijd (in Nederland) via telefoonnummer 02 8305 6800 (cost of a local call). Zij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar
via telefoon, WhatsApp, Contact form, Twitter and Facebook.
Stappenplan:
  • Ga naar de website: Renewing your Dutch passport or ID card, or applying for one if you live in Australia | Netherlands Worldwide
  • Volg het stappenplan ter voorbereiding op de aanvraag (gepersonaliseerde checklist, aanvraagformulier, verzamelen juiste documenten etc).
  • Onder stap 2 staat dat men desgewenst een afspraak kan maken bij VFS Global in Perth of Melbourne met een link naar de VFS website en afsprakensysteem – ook staat daar een e-mailadres vermeld.
    Dat e-mailadres van VFS is uitsluitend bedoeld voor afspraakassistentie – binnen 48 uur krijgt men (op werkdagen) antwoord. Voor alle overige vragen zal VFS doorverwijzen naar Nederlandwereldwijd.
  • Zodra men een aanvraag bij VFS indient ontvangen aanvragers bijgevoegde information sheet ter verduidelijking van het proces en waar ze bij verdere vragen terecht kunnen gedurende de aanvraag.
Heel fijn dat je een gesprek hebt gehad.
Maar het is voor de helft van de mensen onmogelijk om een afspraak te maken via de website omdat je dikke error krijgt. Dit is al meerdere malen doorgegeven.

Het beste is om rechtstreeks te mailen naar VFS Global ja oke je moet minimaal 1 herinnering erachter aan sturen wil je iets horen.

Daarnaast als je kiest voor ophalen paspoort. Dan horen ze je te bellen als het binnen is. Dit gebeurd niet na 4 weken maar zelf eens gemaild dat mijn paspoort binnen was niets gehoord. Toen naar het mailadres van het Consulaat gemaild wat was gepubliceerd omdat Meike de Jong zou komen naar VFS. Een paar uur later kreeg ik van VFS ineens een mail dat mijn paspoort binnen was en dat ik het kon ophalen iedere dag.
 
Ah zijn die boeven van VFS nog steeds degenen die de paspoort vernieuwingen doen? Tip voor diegenen in Perth, vergeet de website en email ze direct. Dit is de beschikbaarheid volgens hun website:

NIKS. Nada, noppes. En dan email je en hebben ze ineens wel plek.
Ja nog steeds dezelfde. Ja als je een mail stuurt dan kun je dezelfde week nog terecht.
MAar zorg wel dat je alles uitgeprint hebt en zelfs het instructieblad waarop staat welke documenten je bij je moet hebben anders mag je betalen voor elk printje dat ze moeten maken. Dat noem ik pas eens boeven.
 
Ja nog steeds dezelfde. Ja als je een mail stuurt dan kun je dezelfde week nog terecht.
MAar zorg wel dat je alles uitgeprint hebt en zelfs het instructieblad waarop staat welke documenten je bij je moet hebben anders mag je betalen voor elk printje dat ze moeten maken. Dat noem ik pas eens boeven.
Jup, mailtje hielp weer. Nu een afspraak op 26/2; netjes 8 dagen voordat Aysha haar paspoort verloopt :D
 
Jup, mailtje hielp weer. Nu een afspraak op 26/2; netjes 8 dagen voordat Aysha haar paspoort verloopt :D
Gelukkig!

Mijn soap met VFS is vandaag weer verder gegaan. Ik kreeg ineens een email dat ze me al eerder hadden gemaild dat ik mijn paspoort kon ophalen. En dat ze me al verschillende keren hadden gebeld met prive nummer maar geen gehoor.

Ik dacht dat mijn broek afzakte. Ze hebben mij werkelijk waar nog nooit gebeld. De laatste keer dat iemand mij prive belde kan wel een half jaar geleden zijn geweest.

Dus heb ze dat maar weer even haar fijn teruggegeven en gevraagd welk nummer ze dan gebeld hadden. En ook aangegeven dat ik vorige week mijn paspoort al opgehaald heb.
Kreeg ik een mail terug, bedankt voor het doorgeven. 🤣🤣 That's it.
 
Back
Top