Checklist visa 457 please?

Loesje32

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag voor de Vrienden van mij die op bovengenoemd visum naar Australië Willen.
Ze Weten Niet van ZE alle informatie compleet Hebben? Kan Iemand Misschien hierop Antwoord Geven?

Alvast bedankt!
Groetjes, Marloes
 
En we maken graag kennis met de vrienden....lees ook even het draadje voors en tegens van 457....good luck!
 
Dank jullie wel voor het reageren! De site heb ik al meerdere malen doorgespit. Maar ik kom er bv. niet achter hoeveel je zelf kwijt bent bij 457. Ik weet wel dat een gedeelte door het bedrijf betaald wordt, maar wat moeten hun op rekenen?
 
Dank jullie wel voor het reageren! De site heb ik al meerdere malen doorgespit. Maar ik kom er bv. niet achter hoeveel je zelf kwijt bent bij 457. Ik weet wel dat een gedeelte door het bedrijf betaald wordt, maar wat moeten hun op rekenen?

Ligt eraan hoe, door wie en op basis van welk beroep de 457 wordt aangevraagd. Misschien kun je meer info geven.

Als verpleegkundige werd mijn 457 betaald door mijn werkgever en dat was maar een klein bedrag omdat mijn beroep op de SOL stond en er dus een tekort aan was/is. Dit verschilt per beroep en omstandigheden.
 
Dankje @Kims voor het reageren!
Ze krijgen een sponsorship aangeboden van het bedrijf (boerderij) waar ze voorheen ook 2 jaar hebben gewerkt.
Het werk wat ze daar hebben verricht is machine werk. De bedoeling is dat ze dit nu ook weer gaan doen.
 
Last edited:
Om eerlijk te zijn vind ik je vraag en toelichting allemaal een beetje onduidelijk. Of je visum wel of niet betaald wordt door je werkgever, hangt af van je contract. Sommige werkgevers betalen alle kosten, sommige werkgevers een deel en bij andere werkgevers moet je je visum zelf betalen. Het is gewoon een kwestie van arbeidsvoorwaarden en overeenkomst met de werkgever. Volgens mij kost een 457 visum iets van $5000 per persoon. Maar voor ons is het alweer een paar jaar geleden, dus ik weet niet of dat bedrag nog steeds hetzelfde is. Wel weet ik dat de regels ondertussen behoorlijk strenger zijn geworden, o.a. om aan te tonen dat die werkgever geen Australier voor die baan kan vinden. Maar dat is meer het probleem van de werkgever (en natuurlijk voor je vrienden als dat niet lukt).
Waarom vragen je vrienden dit trouwens zelf niet op het forum? Dat communiceert een stuk gemakkelijker en is het ook gemakkelijker om hun met info te helpen.
 
Last edited:
Of je visum wel of niet betaald wordt door je werkgever, hangt af van je contract. Sommige werkgevers betalen alle kosten, sommige werkgevers een deel en bij andere werkgevers moet je je visum zelf betalen. Het is gewoon een kwestie van arbeidsvoorwaarden en overeenkomst met de werkgever. Volgens mij kost een 457 visum iets van $5000 per persoon.

Ik weet dat een 457 voor een verpleegkundige de werkgever een paar honderd dollar kost omdat er zo'n tekort aan dat beroep is dus het verschilt per beroep en werkgever waarschijnlijk. Daarom betaalde mijn werkgever destijds mijn 457 want het was toen niet meer dan $200 voor hen werd mij verteld. Dat is vooralsnog niet veranderd naar mijn weten.
 
Dank voor het reageren @Kims en @Janneke61 .
De reden dat deze vrienden het zelf niet doen, is omdat ze mij gevraagd hebben om dit uit te zoeken. Ik ben nl. Freelancer en verricht dergelijke werkzaamheden :)
Bij sommige dingen kom ik er niet helemaal uit, dus ik dacht ik probeer het via een forum te lezen en reageren.
In het boerderij werk is sws een tekort dus dat zal het probleem niet zijn ivm het visum lijkt mij. 1 van de arbeidsvoorwaarden is dat ze 75% van hun visum tijd daar op de boerderij moeten werken, wat ze met de 25 % doen is hun keus, ergens anders werk, reizen noem maar op.
Verder is het nadeel dat ze niet veel meer weten dan dit. En dus ook nog niet officieel een Sponsorship hebben, dus ik ben ook aan het zoeken voor hun voor een ander visum zodat ze wel naar Australie kunnen maar dan zelf opzoek moeten naar werk etc. daar.
Maar deze heeft meer prio, omdat ze hopen in september dit jaar te kunnen vertrekken.
Ik heb ergens gelezen dat ze de lijst met met beroepen waar een tekort aan is en waar men een Sponsorship mee kan krijgen dat deze net is aangepast en per 1 juli weer wordt vrijgegeven. Ik hoop dat ze dus daarna snel meer horen en of het visum daadwerkelijk doorgaat.
 
Ik heb niet heel veel ervaring met visa en alleen ervaring met de visa die we zelf hebben of hebben gehad, een 457 en 856. Maar ik vind het allemaal nog steeds een beetje vaag.
Allereerst 75% werken van de visum tijd werken en 25% 'eigen keus'. Ik heb hier nog nooit over gehoord, maar ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Een 457 visum is vier jaar geldig, dus betekent dat drie jaar bij dezelfde werkgever werken en daarna een jaar reizen of iets anders terwijl je nog onder contract staat bij die werkgever? Een soort WHV voor boven de 30 jaar? Of is het 75% van een 40 urige werkweek werken of 75% van 7 dagen per week? Met een 457 mag je niet bij een andere werkgever werken, zelfs niet als je contract met een andere werkgever al in kannen en kruiken zit. Die andere werkgever moet je visum overnemen, dus dat werken in je 'eigen keus tijd' is geen optie. Ik zou het wel goed uitzoeken, backpackers worden vaak uitgebuit en misschien hebben boeren een andere weg gevonden om personeel van buiten aan te nemen.
Voor een 457 heb je een sponsor nodig, zolang je dat niet hebt, heb je niets. Als je een bedrijf hebt gevonden die je wil sponsoren kun je daarmee verder en kan dat bedrijf een visum voor je aanvragen. De lijst met beroepen heeft hier helemaal niets mee te maken, de werkgever moet aantonen dat hij niemand voor die specifieke functie kan krijgen. Hoewel het natuurlijk wel helpt als er een tekort is. De lijst van beroepen per 1 juli is allang weer gepubliceerd, dus je kunt nu al nakijken of het beroep van de vrienden er op staat. Meestal duurt het een behoorlijke tijd en kost het een aardig kapitaal om een visum te krijgen. Lees het forum maar 'even' door.
Maar wat willen je vrienden precies? Tijdelijk hier komen en werken of definitief emigreren? Voor een tijdelijke periode van een paar jaar moet je je serieus gaan afvragen of het het geld en alle moeite waard is.
De visumwereld is best ingewikkeld. Ik zou als ik jou was je vrienden adviseren naar een bureau gaan als ze er echt voor willen gaan en er verder geen tijd meer instoppen aangezien je zelf ook niet helemaal op de hoogte bent van verschillende soorten visa en alle haken en ogen. Tenzij je echt geen leven hebt en je hier fulltime in kunt verdiepen (en dan nog maar afvragen of je er uit kan halen wat er mogelijk is) of dat je het leuk vindt om dingen uit te zoeken. Dan heb je hier wel een hele uitdaging aan. Er zijn niet voor niets professionele bureaus die zich hiermee bezig houden.

Edit: ik lees net dat het bedrijf je vrienden al een sponsorship heeft aangeboden, dus een sponsor is al gevonden. Dan is het aan de boer om het visum te regelen. Hij moet immers aantonen dat er een plek is die niet door een Aussie kan worden ingevuld. De voorwaarden voor een 457 zijn helder (zie de link van @Kims) en ik zou het contract goed lezen voordat ik zou tekenen.
 
Last edited:
Het is ook een beetje vaag, maar dat komt omdat ze zelf op dit moment nog niet veel meer weten. Anders had ik het hier wel neergezet.
En op dat visum zitten we nu juist te wachten. Tot die tijd kan ik de puntjes op de i zetten voor dit visum. Ik ben al een heel eind en dat komt vast goed.
Het andere visum dat zij nodig zullen hebben als dit niet doorgaat, daar ga ik mij niet aan wagen denk ik. Dat lijkt me te lastig idd.
En zeker is de visum wereld lastig, maar met veel zoeken kom je een heel eind en laat dat nou net mijn werk zijn.
Ze willen eerst gaan kijken of dit ze wat lijkt en daarna beslissen om daar te blijven of terug te komen. Dus het wordt sws nu niet emigreren.
 
Het is ook een beetje vaag, maar dat komt omdat ze zelf op dit moment nog niet veel meer weten. Anders had ik het hier wel neergezet.
En op dat visum zitten we nu juist te wachten. Tot die tijd kan ik de puntjes op de i zetten voor dit visum. Ik ben al een heel eind en dat komt vast goed.
Het andere visum dat zij nodig zullen hebben als dit niet doorgaat, daar ga ik mij niet aan wagen denk ik. Dat lijkt me te lastig idd.
En zeker is de visum wereld lastig, maar met veel zoeken kom je een heel eind en laat dat nou net mijn werk zijn.
Ze willen eerst gaan kijken of dit ze wat lijkt en daarna beslissen om daar te blijven of terug te komen. Dus het wordt sws nu niet emigreren.
Succes verder met het visum! Ik hoop voor je vrienden dat het allemaal gaat lukken. Ik ben wel benieuwd. Uiteindelijk heb je het niet zelf in de hand, maar ben je helemaal afhankelijk van de sponsor en de immigratiedienst. Laat maar even weten als het gelukt is.
 
Is iemand bekend met het feit dat een hond verkeerd geregistreerd staat in Australië. Het goede NL adres was doorgegeven, maar ze hebben een Australies adres ingevoerd en schijnt nu niet meer veranderd te kunnen worden? Heeft dit gevolgen voor de het terug emigreren naar Austrlië vanuit NL?
Bij de dierenarts daar denken ze dat het wel kan, maar aan denken hebben we niet genoeg. Niet dat de hond daar aan komt en afgemaakt wordt bv.
Het lukte me niet een eigen Forum te openen, dus even zo gedaan.
 
eventjes een followup: Het 457 visum is per definitie een 4 jarig visum MAAARRRRR wordt gecanceld zodra het sponsorship stop. Dus dat betekend dat als je bedrijf je functie de nek omdraait of failliet gaat ook gelijk je visum is gecanceld en je maar 28 dagen hebt om je boeltje bij elkaar te pakken en terug naar NL te gaan. Ongeacht of je al 3 jaar en 6 maanden in Oz bent of net 3 weken.

Helaas is het 457 het meest misbruikte visum en het wordt helaas te vaak aangegrepen door bedrijven omdat het simpel is, nagenoeg geen rompslomp voor hun heeft en ook geen verplichtingen schept. Het 457 is voornamelijk bedoelt om tijdelijke banen met een bepaald expertise niveau in te vullen door werknemers die al in een zelfde soort functie in hetzelfde bedrijf werken.

Geloof me, als je in die situatie zit is dat het meest nare wat je kan overkomen. Ik spreek uit eigen ervaring. Als je het enigszins kunt voorkomen ga niet op een tijdelijk visum naar Oz als je de intentie hebt om te emigreren. Of schik je in het feit dat je minimaal 2 jaar op opblaasbaar meubilair moet gaan zitten in een gehuurd huis. Ga absoluut geen financiele verplichtingen aan (zoals ik wel had gedaan, huis gekocht, auto geleased e.d. :-( ) want als dat zwaard van Damocles valt krijg je het ontzettend zwaar.

Er zijn geen overbruggings visa dut je zult pas vanuit het buitenland een nieuwe aanvraag kunnen doen.

Groeten
Erwin
 
Back
Top