HET IS VRIJDAG EN WAT DOE JE DAN?????? (aka grote vrolijke noot topic)

Bracht zaterdag grootendeels in Braddock Gym, Pt Augusta door. Niet dat ik zo actief was!
Onze judo club had 7 jongere en fittere mensen op de mat staan voor de Judo SA State Titles. Heel spannend voor onze 4 jongste deelnemers (7-11jr) waarvan er drie nog niet eerder op een wedstrijdmat hadden gestaan en de jongste en meest zenuwachtige was de eerste van alle deelnemers die de mat op mocht! Van hen heeft eentje heel trots de zilveren medaille gewonnen 😍, maar het voornaamste: allemaal lachend naar huis :)
 
Onze sparky, die bezig is met de plafondverlichting en de TV aerial, heet met voornaam Coen maar spreekt het zelf uit als Cohen. Tof, dacht ik, vast een Nederlander. Hij was meer van de "huh, Dutch"? 😁 Maar na enig gepuzzel heb ik de connectie toch gevonden. Zijn grootouders hebben hem vernoemd naar waar ze vandaan kwamen. Een plaatsje dat Coen heet, in FNQ, ongeveer 550 km NW van Cairns. En guess what, stadje Coen is vernoemd naar onze infamous NL'er Jan Pietersz. ...

Op dit soort manieren vind ik de NL connectie wel leuk. Ik geniet ook enorm van de XPditersbijeenkomsten, groot, klein en mini. Ik heb er inmiddels wel een stuk of vijf achter de rug, geloof ik, en ik ben altijd in voor de volgende. Verder? Ach, iedereen die ik ontmoet in AU komt wel ergens anders vandaan, langer of korter geleden. Je hoeft geen NL'er te zijn om een interessant verhaal te vertellen te hebben. Mijn wandelmaatje is geboren in Frankrijk, mijn overleden schoondochter was Iers, de Chinees hier in het dorp is Vietnamees 😁.
"De Chinees hier in het dorp is Vietnamees." :rolleyes:🤣
 
Gelukkig in het ANZAC weekend lekker gekampeerd want dit weekend geen geweldig weer. Zaterdag klusjes in huis gedaan. Eindelijk maar eens begonnen om een lange to do list af te werken. Gaatjes stoppen in de muur waar ooit een plank hing, voeg vervangen, tochtstrip monteren, enzovoort. Zondag na lange wandeling met woef lekker dagje op de bank gehangen met de krant. Het was toch prut weer. En fijn 'gebingewatched' (nieuw woord: Fallen op SBS on Demand. Met 'Saga Noren' van The Bridge. 6 delen, dus prima te doen in een weekend!
 
"De Chinees hier in het dorp is Vietnamees." :rolleyes:🤣
Jajoh, het is zo'n "Sambal bij?" Chinese afhaal met zo'n authentieke Chinese geplastificeerde menukaart aangeplakt aan het raam, formica tafeltjes om te wachten en de leesmap van vorig jaar op de balie. Het enige dat ze niet hebben is zo'n luikje om het voedsel door te schuiven, en een gratis Biertje Om Het Wachten Te Overleven. Heulemaol authentiek Chinees.

Alleen zijn ze Vietnamezen.
 

Attachments

  • Yea Chinese.jpg
    Yea Chinese.jpg
    108.5 KB · Views: 2
Back
Top